خاص‌ترین طراحی‌های منزل در جهان

خاص‌ترین طراحی‌‌های منزل

طراحی منازل یکی از چالش‌های بزرگ پیش روی طراحان است. چرا که برای این کار لازم است معماران در عین رعایت اصول نوسازی، سلیقه و خواست مشتری را نیز در کار خود لحاظ کند.
خانه‌های مجلل، گران قیمت، بزرگ و بسیار زیبایی در سراسر جهان وجود دارند که دیدن و آشنایی با طراحی آن‌ها خالی از لطف نیست. لذا بی‌مقدمه به معرفی چند نمونه از خاص‌ترین طراحی‌‌های منزل می‌پردازیم.

خانه چهارگوش در لهستان

خانه چهارگوش (طراحی شده توسط رابرت کونیچسکی) در لهستان واقع شده است. این ساختمان، یک بنای مسکونی‌ایستا و جلوه‌انگیز در حومه شهر است که یک بال یا بالکن متحرک دارد که با حرکت خورشید در آسمان حرکت می‌کند و به این ترتیب در تمام مدت روز نور مستقیم خورشید را به داخل ساختمان هدایت می‌کند و در عین حال قابلیت تأمین سایه و جریان هوای مطبوع به داخل ساختمان را نیز دارد.

خانه کلویستر در جوهور مالزی

خانه کلویستر یک ساختمان مسکونی عمومی و بزرگ بوده که توسط یک شرکت به نام شرکت معماری فورمورکز در سنگاپور طراحی گردیده است. این بنا از نظر فضایی به شش زیرشبکه مجزا تفکیک شده و درمجموع دارای ۱۲ حیاط مرکزی با اندازه‌های متفاوت است که تأمین‌کننده تهویه و نور بنا هستند. در طراحی این خانه از خانه ویلایی چینی‌ها الهام گرفته شده و تلاش شده تا با رعایت سنخ‌شناسی بومی، همان اصول در یک بافت استوایی پیاده‌سازی شود.
مساحت کل زمین، ۴۵۰۰۰ فوت مربع بوده و دارای دیوار‌های بتنی به ارتفاع ۵متر می‌باشد که محوطه مستحکمی به دور بنا ایجاد کرده‌اند تا بچه‌ها بتوانند بدون محدودیت در فضای وسیع آن بازی کنند.

خانه شخصی کان کنیس واقع در جزایر بالئاری، اسپانیا

خانه کان کانیس (طراحی شده توسط کابالرو و کولون) بر روی دامنه کوهی سنگی یکی از خاص‌ترین طراحی‌‌های منزل بشمارمیرود و از دور، منظره‌ای شبیه یک تل لگو یا حجم‌های فضایی انباشته شده روی هم دارد. ‌ایده اولیه این طرح بر این اساس شکل گرفته که هیچ فضایی خدشه دار و حیف و میل نشود و در عین حال، شکل بیرونی زیبایی شماختی آن آزاد و دینامیک باقی بماند.

پروژه هواهون در کره

هواهون که در لغت به معنای خانه شکوفه است، توسط شرکت معماری ایروج کام طراحی شده و خود، یک معماری توپوگرافیک کامل است. این بنا از یک توپوگرافی با شیب تند اقتباس شده است. هواهون در مرکز سئول و نزدیک کوه بوخان واقع شده است. شکل این بنا به صورت یک چندوجهی نامنظم طراحی شده تا حداکثر بهره از فضا برده شود. همچنین سعی شده تا از هرگوشه خارجی بنا برای فضای سبز استفاده شود و اینگونه است که در هرقسمت از بخش‌های خارجی هواهون شاهد گل و گیاه‌های کارشده هستیم. همچنین، قسمت جلویی بنا، حیاط مرکزی، پله‌ها، آبنما، پشت بام و تعدادی باغ‌های عمودی را در هواهون شاهد هستیم.

اُول کریک در اسنوماس امریکا

اول کریک یک بنای مسکونی چشم نواز با مساحت ۴۲۰۰ فوت مربع، واقع در اسنوماس کلورادو است که شرکت معماری اسکای لب (در شهر پورتلند) کار طراحی آن را به انجام رسانده است. نقشه زمین اول کریک غیرمعمول و مثلثی شکل است و به این دلیل به این شکل طراحی شده که به محدودیت‌های فضا پاسخ دهد. معماری این بنا بر اساس این عقیده شکل گرفته که فضا می‌تواند موجب عمیقتر شدن ارتباط میان انسان‌ها با یکدیگر و با جهان طبیعی شود.

دوپلی کاسا در آلمان

دوپلی کاسا با مساحت ۱۲۸۰۰ فوت مربع که پایان کار آن آگوست ۲۰۰۸ بوده است، یک ویلای امروزی سه طبقه و یکی از خاص‌ترین طراحی‌‌های منزل است که در نزدیکی لودویگزبرگ (شهری در بادن وورتمبرگ آلمان) واقع شده است. شکل هندسی این ساختمان تقریباً به شکل جای پا می‌باشد، چرا که روی زمین زیرِ ساخت بنا، طرحی شبیه به یک جای پای بزرگ وجود داشته است.
این بنا دارای یک فضای نیمه عمومی (نیمه مشاع) در طبقه همکف است.

خانه اس در سایتاما، ژاپن

خانه اس (طراحی شده توسط یوسوکه کاراساوا، معمار اهل توکیو) یک ساختمان دوطبقه است که دارای ۵ نیم طبقه با چند اتاق با اندازه‌های مساوی است. این اتاق‌ها نه توسط راهرو بلکه توسط پاگرد پلکانی به هم راه می‌یابند. پلان خانه اس از یک شبکه مستطیلی تشکیل شده که خود به چند فضا تقسیم می‌شود.

خانه آلومینیومی در مادرید

طراحی خانه آلومینیومی توسط شرکت معماری فران سیلوستر و در زمینی در متروپولیس مادرید انجام شده است که دورتادور آن را باغ‌هایی با درختان بلند احاطه می‌کرده است. خانه آلومینیومی یک ساختمان دوطبقه است که چشم اندازش کوه‌های سرسبز شهر می‌باشد و در آن شفافیت، ظرأفت، حساسیت و نمای مینیمالیستی رعایت شده است. درواقع در نمای این بنا متریال‌های بومی و فلز به کار رفته است.

اقامتگاه رازور در کالیفرنیا

والاس کانینگهام (معمار اهل سن دیاگو) طراح اقامتگاه رازور است. رازور، اقامتگاهی با ۴ اتاق خواب و ۶ حمام است و در ساخت آن شیشه، استیل و بتن سفید صیقل داده شده به کاررفته است. این بنا ۱۱۰۰۰ فوت مربع مساحت داشته و چشم انداز بسیار زیبایی به اقیانوس آرام، مناظر طبیعی و آسمان آبی دارد.

خانه همروسکوپیوم در مادرید

همروسکوپیوم، خانه‌ای وسیع در لاس روزاس (شهری در حومه مادرید) است که توسط آنتون گارسیا ابریل و گروهش طراحی شده است. مهندسی این بنای خارق العاده یک سال به طول انجامید، اما به لطف پیش ساخته بودن مصالح آن، ساختش تنها در ۷روز به پایان رسید. در این بنا سعی شده فضایی خلق شود که در آن تعادل همه جانبه رعایت گردیده باشد. یک بلوک سنگی از جنس گرانیت در این سازه به کاررفته که علاوه بر زیبایی‌ای که به کار بخشیده، نقش وزنه تعادل در بنا را ایفا می‌کند.

خانه باغ آسمان میرا در سنگاپور

خانه باغ آسمان میرا یکی از جالب‌ترین پروژه‌های معماری کلیدخورده توسط شرکت معماری گز است. این بنا در جزیره سنتوسای سنگاپور واقع شده و طراحی امروزین منحصر به فردی دارد. این خانه باغ به لطف سقف و بالکن‌های گیاهپوشی که دارد، بیش از آنکه شبیه خانه باشد به یک واحه سبز شباهت دارد. این خانه ۴ طبقه با باغچه‌ها و فضای سبزی که در تمام طبقات من جمله پشت بام دارد جزوی از طبیعت منطقه به حساب می‌آید.

اقامتگاه اُروم در ایالات متحده

شرکت معماری اس پی اف (واقع در لس آنجلس)، اقامتگاه اروم را طراحی نموده است.
اقامتگاه اروم در بالای خود یک هیل تاپ هوایی دارد که به مرکز گتی، مرکز شهر لس آنجلس و اقیانوس آرام دید دارد. این سازه ۱۸۸۰۰ فوت مربعی به شکل یک پروانه سه شاخه طراحی شده است که هر شاخه آن با شیشه‌های آینه‌ای که حوضه وسیع لس آنجلس را در خود انعکاس می‌دهد پوشانده شده است.

خانه آلان وو در لس آنجلس

نلی‌ام. دناری، پروژه نوسازی خانه آلان وو را به انجام رساند. این خانه در لس آنجلس، کالیفرنیا واقع شده است و در طی فرآیند نوسازی، ویژگی‌های سبک زندگی خلاقانه به بنا تزریق شد و بعلاوه ۱۰۰۰ فوت مربع به فضای موجود خانه اضافه شد و مساحت خانه به ۲۰۰۰ فوت مربع رسید و این خانه را در لیست خاص‌ترین طراحی‌‌های منزل در جهان قرار داد.

ال اس آر ۱۱۳ در تایلند

ال اس آر ۱۱۳ در حوالی رود بانگنا در استان ساموت پراکان تایلند قرار دارد و آیوت به همراه تیم همکار خود آن را طراحی نموده است. ال اس آر ۱۱۳ با نام ویلای کرانه دریاچه نیز شناخته می‌شود. طراحی و گفتمان معماری خانه‌های سنتی و مرسوم تایلندی در این بنا نیز رعایت شده است. طبقه همکف به صورت یک خانه سنتی تایلندی با یک حیاط مرکزی طراحی شده و به منزله فضایی است که قبل از رسیدن به هال و سایر فضا‌ها پیش روی افراد قرار می‌گیرد.

باکس هاوس II در کویت

باکس هاوس II یک آپارتمان سه طبقه است که در رواندای کویت واقع شده. این بنا سه خانه مجزا را در دل خود جای داده است. در باکس هاوس II، هال در یک سو و اتاق‌های خواب در سوی دیگر واقع شده‌اند. باکس هاوس II همچنین یک محوطه باز دارد که در طبقه اول و بین طبقه همکف و دوم قرار دارد.

خانه ال شکل در لودز لهستان

خانه ال شکل، سازه مسکونی مدرنی در لودز لهستان است که معماران مومو در طراحی آن از روکش‌های پلاستیکی استفاده کرده‌اند و درواقع اولین خانه‌ایست که به طور کامل از روکش‌های پلاستیکی ترموپلین ساخته شده. این نوع روکش‌ها، پلان ال شکل بنا را پوشانده‌اند.

فلکس هاوس در سوئیس

فلکس هوس که اقامتگاهی مدرن است، طراحی‌اش توسط گروه معماری سوئیس و استودیوی طراحی اوولوشن انجام شده و ساختش در مارس ۲۰۱۶ به پایان رسیده است. این بنا با الهام از پستی و بلندی‌های پوسته زمین ساخته شده و با دیوار‌های ضخیم شیشه‌ای و نمای سفیدی که شبیه به روبانیست که دورتادور بنا را گرفته، یک کشتی در حال حرکت را به ذهن متبادر می‌کند که تو گویی مسیری طولانی را در کرانه‌های آبی پیموده و اکنون به ساحل امنی برای لنگر انداختن رسیده است. که همین طراحی آن را جزو یکی از خاص‌ترین طراحی‌‌های منزل کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *