بهترین ساختمان‌های طراحی شده توسط بهترین معماران در جهان

بهترین ساختمان‌های جهان

دنیای معماری مدرن،  بسیار با شکوه بوده و آثار شگفت ‌انگیزی بر اساس استعداد و حس زیبایی شناختی انسان ایجاد کرده که مطمئناً ارزش دیدن دارند. ترکیب ایده‌های خلاقانه و تخصص در معماری منجر به ایجاد بزرگترین و بهترین ساختمان‌های جهان شده است.

طراحی یک ساختمان اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می‌کند. اگر ساختمانی دارای طراحی و معماری قابل توجهی باشد، تبدیل به المانی خواهد شد که شهر با آن شناخته می‌شود. در این مقاله، مجموعه‌ای از معروف‌ترین و بهترین آثار معماری و طراحی در سراسر جهان را گردآوری نموده‌ایم که امیدوارم از مطالعه آن نهایت بهره را ببرید. 

برج‌های Absolute World

میسیساگا، انتاریو

گروه معماری ام. ای. دی MAD

2012

Absolute World مجموعه‌ای از پنج آسمان خراش مسکونی لوکس است که در مرکز شهر میسیساگا، انتاریو کانادا واقع شده است. ساخت این برج‌ها در سال 2012 به پایان رسید. این برج که توسط معماران MAD و Burka طراحی شده است دارای 158 و 176 متر ارتفاع ( 518 و 577 فوت) و 50، 56 طبقه است و به دلیل شکل خمیده به آن‌ها لقب “ساختمان‌های مرلین مونرو” داده‌اند. این برج امکاناتی مانند سالن ورزشی، استخر، اتاق مهمانی و 6 طبقه پارکینگ را برای ساکنان خود فراهم نموده است.  برج بزرگتر دارای 209 درجه چرخش از پایه است.   

برج خلیفه

دبی، امارات متحده عربی

اسکیدمور، اوینگز و مریل

2010

این برج که نام دیگر آن برج دبی است، ساختمانی مرتفع واقع در شهر دبی، امارات متحده عربی است. این ساختمان با ارتفاع 828 متر، یک دهه است که عنوان بلندترین ساختمان جهان را به خود اختصاص داده است. طراحی این برج توسط گروه اسکیدمور و مریل LLP واقع در شیکاگو، یکی از پیشتازان جهانی در ساخت برج‌های مرتفع انجام گرفته است. طراحان دیگری مانند آدریان اسمیت FAIA و RIBA  به عنوان مشاور در ساخت این برج همکاری داشته‌اند. 

سالن کنسرت و مرکز کنفرانس هارپا

ریکیاویک، ایسلند

معماران Henning Larsen و Batteríið 

2011 

Henning Larsen, Batteríið, Ólafur Elíasson سه طراح مشهوری هستند که این ساختمان را اجرا نموده‌اند. این سالن در ایسلند واقع شده و در سال 2011 افتتاح شد. این پروژه با الهام از نورهای شمالی و مناظر چشمگیر ایسلند طراحی و در مرز بین خشکی و دریا قرار گرفته است. ساختمان این پروژه دارای یک سالن بزرگ در جلو، چهار سالن در وسط و فضایی با دفاتر، مرکز مدیریت، سالن تمرین و رختکن در پشت ساختمان است. این بنا یکی از بهترین ساختمان‌های جهان از نظر معماری است.  

لینکد هیبرید 

پکن

استیون هال

2009

لینکد هیبرید یک مجتمع مسکونی چند منظوره واقع در شهر پکن کشور چین است که توسط استیون هال طراحی شده است. این مجموعه که از هشت برج متصل و چند کاربری تشکیل شده است، دارای چشم‌اندازی قابل تحسین در جهت توسعه شهری در قرن 21 است. این مینی سیتی با استفاده از پل‌های هوایی در طبقات بالایی متصل به هم طراحی شده است.  هدف ایجاد یک فضای شهری عمومی و سه بعدی بوده که بتواند دربرگیرنده مراکز تجاری، مسکونی، آموزشی و تفریحی باشد. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *